Afgelopen periode heeft KC Tijd en Ruimte centraal gestaan. Zoals altijd openden we ook dit KC met een trigger. Alle leerkrachten hadden zich verkleed als een historisch figuur en de leerlingen moesten raden bij welk tijdvak dit figuur hoorde.
De weken daarna is in alle units hard gewerkt met dit kernconcept. In unit 1 en 2 stond de tijd van de dino’s centraal. In unit 3 hebben de kinderen uitvindingen en ontdekkingen uit de geschiedenis onderzocht. In unit 4 hebben ze zich vooral gericht op de geschiedenis van Nederland in het kader van de verkiezingen.
Vorige week sloten wij dit KC af.
In unit 1 kregen de ouders van de leerlingen een rondleiding in ons eigen dino-museum.
De leerlingen van unit 2 hadden zelf een boek gemaakt en deze voorgelezen aan kinderen van unit 1.
In unit 3 hebben de kinderen op allemaal verschillende manieren een uitvinding of ontdekking gepresenteerd.
En in unit 4 zijn verschillende politieke partijen opgericht die allen als partijprogramma de ideale schooldag hadden. De partij met de meeste stemmen mag deze schooldag ook uitvoeren.